HR BLOG

  • 10 užitečných otázek, když zaměstnanec odchází
    Nižší nezaměstnanost, více zajímavých nabídek i změna hodnot způsobuje, že zaměstnanci dávají výpověď častěji. Co v tom případě děláte? Máte čas zjistit, proč skutečně odchází? Umíte zjistit skutečnou příčinu? Ptáte se všech nebo si vybíráte, s kým se chcete bavit? Umíte získat a vytěžit informace tak, aby se fluktuace snížila? Proč má význam rozhovory dělat? Možná říkáte, že na rozhovory nemáte čas. Pojďme se na to podívat z nadhledu. Na rozhovoru zjistíte, proč zaměstnanec odchází. U někoho […]
  • Moderní přístup k motivaci a názor generace Y
    Chtěli byste, aby lidé ve vašem týmu či firmě podávali lepší výsledky? Zjišťujete, že metoda cukru a biče ve většině případů funkční není? Všimli jste si, že hodnoty a očekávání lidí se mění? Ráda bych s vámi sdílela přístup, který popsal Daniel H. Pink v knize s názvem „The Surprising Truth About What Motivates Us“ z roku 2009. Pro některé lidi je tato teorie utopie, ve svobodných firmách je to samozřejmost. Proč Motivace 2.0 nefunguje Vnější odměny, ať už cukru či biče, mohou fungovat, když […]
  • Rozšířená Maslowova teorie v praxi
    Jak motivujete své pracovníky? Co očekávají zaměstnanci a co jim nabízí vaše firma a manažeři? Podívejme se známou motivační teorii praktickým pohledem. Co teorie říká Zřejmě jste již slyšeli, že Maslow přišel s poznáním, že lze potřeby lidí rozdělit do několika pater. Naplňovat potřeby je nutné odspodu pyramidy. Nejprve tedy pracovník potřebuje naplnit své fyziologické potřeby, potřeby bezpečí a teprve poté ho zajímá sounáležitost se skupinou, ocenění a následně seberealizace. Na druhou […]
  • Ideální adaptace očima generace Y
    Studenti druhého ročníku vysoké školy MÚVS při ČVUT hodnotili, co jim osobně při adaptaci pomohlo a co v rámci adaptace očekávají. Přátelský přístup a atmosféra Většina klade důraz na příjemný, otevřený a přátelský přístup od kolegů i manažera. Někteří oceňují, když si i se svým šéfem mohou hned od začátku tykat. Očekávají shovívavý, vstřícný a trpělivý přístup, aby se nemuseli bát se na něco zeptat. Uvítají mentora, který umí zaškolovat. Součástí týmu Chtějí se cítit součástí týmu. Za standard […]
  • Jak ušetřit na adaptaci zaměstnanců
    Jakou váhu přikládáte zaškolování zaměstnanců? Myslíte si, že je ideální hodit nováčka do vody? Nebo říkáte, že byste se mu rádi věnovali, ale není na to čas? Dívali jste se už někdy na adaptaci finančním pohledem? Pojďme se společně zamyslet, kolik vlastně adaptace stojí a jak můžete ušetřit. Co je to adaptace Pojmenujme si nejprve, co to adaptace je, kdy o ní mluvíme a proč má význam se jí zabývat. Adaptace, respektive zaškolení pomáhá pracovníkům, aby se včas přizpůsobili podmínkám a […]
  • 6 nejčastějších kompetencí a jak je prověřit
    Jakým způsobem ověřujete, že kandidát splňuje vaše požadavky? Zjišťujete opravdu to podstatné a relevantní? Umíte se správně zeptat? V tomto článku se dozvíte, co je to kompetenční pohovor a jak na něj. Pochopíte, v čem je jeho přínos. Upozorním, na co si dát pozor, kde se nejčastěji dělají chyby. Sepsala jsem pro vás příklady kompetenčních otázek pro 6 nejčastějších kompetencí. Vycházím ze cvičení na vysoké škole se studenty 2. ročníku MÚVS při ČVUT. Díky skupinovému úkolu, který plnili, jsem […]
  • HR marketing aneb i personalista může být kreativní
    HR marketing je jedním z TOP témat, která se nyní kolem personalistů točí. Dobrých rad můžete najít na internetu mnoho. Přesto to na většině inzerátů a kariérních stránkách není vidět. V tomto článku s vámi ve stručnosti sdílím ty nejpřínosnější rady týkající se externího HR marketingu i odkazy na další zajímavé blogy. Dozvíte se, jak napsat kariérní stránky, natočit kariérní video a sepsat personální inzerát. A můžete se inspirovat plakáty, které vytvořili studenti personalistiky. Kariérní […]
  • Jak vidí značku zaměstnavatele generace Y
    Se studenty druhého ročníku jsme na cvičení probírali značku zaměstnavatele. Teorie z velké části vychází z webu http://www.brandbakers.cz/. Následně si studenti vymysleli fiktivní firmu a zkusili si vydefinovat značku zaměstnavatele. Zaujalo mě, co se nejčastěji opakovalo a přišlo mi inspirativní to sdílet. Přínos silné značky zaměstnavatele Na úvod jsme si vysvětlili, proč má význam se značkou zaměstnavatele zabývat. Silná a kvalitní značka zaměstnavatele Přivede dostatek kvalitních a […]
  • 8 oblasti analyzy8 oblastí, které je nutné zmapovat před tvorbou inzerce
    Hledáte nové kolegy? Tvoříte inzerci? A nedaří se Vám oslovit ty správné kandidáty? Mysleli jste si, že výběrové řízení začíná inzerátem? Zjistěte, jakých 8 oblastí by personalista měl zmapovat, než vůbec začne inzerát tvořit. Většina problémů a chyb ve výběrových řízeních totiž způsobuje nedostatečná nebo chybějící analýza. Statistické údaje vychází ze cvičení na vysoké škole. Jedná se o studenty personalistiky z 2. ročníku, kteří již mají úvodní předmět Řízení lidských zdrojů za sebou. […]